Självdisciplin=dålig

Hade bestämt att efter jag slutade jobbet att vi skulle åka ut och springa av oss lite. Var först tvungen att åka hem för att äta och dricka något. Även på jobb har jag dålig självdisciplin  på att äta och dricka bra under den tiden som jag jobbar, Får för det mesta bara i mig 1-2 koppar med kaffe under nästan alla mina arbetsdagar.

Sagt och gjort, jag kommer hem förbereder bilen med all utstyr som skulle komma och behövas för en jogging tur vid Sildvikveien. Ska börja göra två hårdbrödmackor med pålägg då jag sen inser att det kanske skulle vara bättre att göra riktigt mat då klockan var runt 17:00 istället för att ställa mig och laga mat runt kl19-20 tiden. Efter att jag ätit och låtit maten få smälta lite grann tappade jag den energin som jag hade byggt upp innan för att jag skulle komma iväg. Fast jag hade bestämmt mig kom jag inte iväg, sitter hemma och känner mig slö, försöker komma på den ena och den andra anledningen till att jag har ett godt skäl att inte behöva gå ut:
Arya är trött = aldrig även om hon sover
Det är för kallt = jag har väldigt varma kläder
För mätt = Ren skit snack
Klockan är för mycket = bara för att åka längre sträckor

Summering = Dåligt samvete
Åtgärd = Springer 2km i raskt tempo med en en hund som blir helt överlycklig som får komma ut och springa av sig
Resultat = Nöjd hund, lite bättre samvete men besviken för att jag svek mig själv pga att jag har sån dålig självdisciplin!
Lärdom = Jag vet att jag kan och jag har inga som helst dåliga ursäkter att komma med. Jag ska blli bättre på min självdisciplin, det går sakta men säkert.

Kommentera

