Helgen i bilder

DSC_0006 DSC_0013 DSC_0015 DSC_0017 DSC_0019 DSC_0021 DSC_0022

Var så fantastikst väder i helgen att vi tog oss en skidtur uppe på Björnfjäll lördag och söndag. Blev en lång härlig tur på runt 6km i lördags och även dragträning med lilla fröken. Det gick galant. Dock var det inte mig hon drog på skider utan herrn i huset. Tur är det då jag har nog problem med att stå på skiderna på egen hand, att ha en hund med mycket energi i kroppen på det? Nej tack! Vill jag bryta ben gör jag det gärna av egen klantighet utan hjälp av Arya.
Att det ska vara sån svårighet att stå på längdskider?! Det går riktigt bra och så länge det är plant, att vända kan gå bra men stor risk att jag trasslar in mig själv med skiderna, åka ner för går bara inte utan att jag landar på rumpan eller tippar framåt då skiderna korsar varandra. Att det ska vara sån konst!
Vad jag kommer ihåg så är det mycket lättare att åka slalom. Det var några år sen sist. Skulle säkert ramla om jag ställde mig på ett par slalom skider idag också men tror ändå att jag skulle komma ihåg hur man åkte efter en stund.

Kommentera

