Dåligt med uteaktiviteter

Det började innan helgen.
Plusgrader, smält snö, regn, is kommer fram och blåst!
Det verkar aldrig ta slut. Jag har inget emot att gå ut om det är lite sämre väder. Ju sämre desto bättre, för då är det mindre folk ute och då kan man ha Arya lös mycket mer och på flera ställen. Men igår och dagens väder har verkligen tagit priset kan jag lova!
Jag tycker inte om då mina planer blir inställda. Hade som plan att gå till pumpvattnet både igår och idag men det blåser för mycket att gå på tur på fjället så det får vara. Blir istället kortare turer i grannskapet bara för att få komma ut med Arya men det är ingen hitt det heller för då har jag hon kopplad och hon har ingen möjlighet att kunna springa lös och sträcka på sig. Tidigare idag blåste det inte alls lika mycket som det gör nu men då var jag på jobb. Lite regn gör inte allt för mycket för oss men blåsten!

Ikväll ska jag spendera min tid på att läsa ut min bok som jag håller på med nu så jag kan få börja läsa en ny serie som jag fick hem för inte alls så länge sedan, Sagan om is och eld.

Kommentera

