Lugnasten helgen på länge

Var på säljs möte uppe i Tromsö med jobbet från onsdags eftermiddag till torsdagkväll.
Arya fick då vara hos en hundvakt som har en staffe kille som är väldigt fin. (Kunde ju inte låta bli att tänka på lilla Ina när jag träffade han)
När jag fick hem henne på torsdag kväll var hon väldigt lugn. Men det som chockade mig mest var att hon SOV mer eller mindre i 3 DAGAR! Aldrig varit med om maken! Hon har aldrig tidigare haft en sån vila efter någon aktivitet eller efter att vi har varit i Sverige och härjat omkring med 2-3 andfra hundar ute i minst 11h om dagen.
Sist hon har varit så lugn att hon bara har velat ligga hela dagarna hände då hon var valp.
Klart att det kostade en del efter denna långa 3 dagarsvilan. Söndag hade hon sån energi att hon inte ens ville se åt sin hundbädd ens. Helt förståligt.
Jag bestämmde mig för att jag skulle åka ut med henne på skider. Efter att ha pakat bilen med allt vad skider innebär och hund vågade jag mig på att ställa mig bakom Arya på skider.
Vilken känsla! Blev så imponerad av mig själv att jag lyckades hålla mig stående länge och bara ramlade 2 gånger. Fast det blev väldigt högfart nerför.
Vi har hittat ett perfekt ställe att åka på där det är väldigt fina skidspår, inte allt för många åker där då det ändå är en bit att köra bara för att åka skider. Om man inte har stuga i närheten förstås.

DSC_0256

DSC_0140

Ina

Kommentera

