Våren är kommen

Då är det slut på skidsäsongen och att åka kjelke  nerför Narvikfjället nu när våren äntligen har hittat till Narvik. Nu får vi nöja oss med jogging och hund träffar så att Arya får göra av med lite energi. Det kommer att bli lite cykling också men först måste jag införskaffa mig en egen.

På sista tiden kan jag vara helt ärlig med att det har varit dåligt med aktivitet för oss två. Jag har inte haft varken ork eller energi till att göra något. Jag har verkligen känt att jag VILL men kroppen har helt enkelt inte hållit med. Slocknar som en annan pensionär runt kl 22 på kvällarna och uppe med tuppen ca 05.30. Jobbar på som vanligt, äter bra och dricker bra. men har ändå inte haft någon energi till att göra något. Gjort tappra försök med en och annan joggingtur utan större resultat. Varit en mer plåga att jogga lite än att ha känt att det gjort någon nytta. Nu börjar det äntligen att vända, sover ut på helgerna och har energi till att vara ute.

2013-05-02_11.33.49 2013-05-02_11.34.27 2013-05-09_10.07.52 2013-05-09_12.34.41

Lite bilder från tiden som gått.  De två översta är från lunch paus i Sjövegan på jobb. Nedersta till v. är från morgon promenad i veckan som var och bilden till h. är från fjällturen i torsdags :)

Kommentera

