Helgdag

Varje vecka denna månad har det varit EN heldag. Och idag är det en sån dag.
Den har jag och Arya spenderat men att inte göra allt för många knop kan jag lova. Drog ut på tiden när jag vaknade, åt frukost i lugn och ro innan jag gjorde i ordning väskan för en tur upp på fjället hemma.

Vilken musik är mer ljuvlig än fågelkvitter, vinden i träden och vatten som rinner i bäckarna från fjällen?
Jag njöt av varje sekund ute med Arya idag i det härliga vädret. Vi gick inte långt efter vägen på väg upp utan gick av vägen efter ca 4km uppför för att njuta av fjället till 100%
Fann en sten en bit upp där det var bar mark så att jag kunde sitta vänd mot solen med stenen i ryggen och läsa bok medans Arya hade race och spanade in området. Då jag valde att åka ut senare underdagen blev vi inte kvar så väldans länge. Magen började skrika efter mat strax efter kl 15. Då var det bara att börja bege sig tillbaka till bilen så man kunde åka hem och göra middag.

DSC_0004

DSC_0006

DSC_0008

DSC_0016

DSC_0018

DSC_0026

DSC_0028

DSC_0035

DSC_0051

DSC_0073

DSC_0074

DSC_0079

Kommentera

